Journey to the Center of the Earth
During a scientific expedition in Iceland, visionary scientist Trevor Anderson (Brendan Fraser), his nephew Sean (Josh Hutcherson) and their beautiful local guide, Hannah (Anita Briem), are unexpectedly trapped in a cave from which their only escape is to go deeper and deeper into the depths of the Earth. Traveling through never-before-seen worlds, the trio comes face-to-face with surreal and unimaginable creatures-- including man-eating plants, giant flying piranha, glow birds and terrifying dinosaurs from days past. The explorers soon realize that as volcanic activity increases around them, they must find a way back to the earth's surface before it is too late. With spectacular photo-real environments and revolutionary new filmmaking techniques, "Journey to the Center of the Earth" is an epic adventure that takes audiences directly into the heart of our heroes' voyage, bringing them along for a wild, visceral ride.