Keith Jarrett: The Art of Improvisation
"Keith Jarrett: The Art of Improvisation" is an in-depth portrait of one of the world’s superstars of jazz. But Keith is much more than just a jazz musician. Through an exploration of his life and work, and close encounters with the man himself, this documentary offers an exceptional opportunity to examine the contrasting worlds of jazz and classical music. At the same time it is a fascinating and analytical portrait of a remarkable musician whose interests and influences range from jazz, ethnic and folk music, to Bach, Mozart, Stravinsky and Samuel Barber. Pianist Keith Jarrett talks about the range of his music, the importance of improvisation, the great artists he worked with, and about the ups and downs of his life. Further insights are provided by fellow musicians, family members and other musical associates. This documentary has been made with recordings and rare archive footage of concerts dating back to the 1960s and including such greats as Miles Davis and Charles Lloyd. "Keith Jarrett: The Art of Improvisation" - produced and directed by Mike Dibb, in collaboration with Jarrett's biographer Ian Carr - was the first ever major documentary about Keith Jarrett, made with the full co-operation of Keith Jarrett himself.