Land Grabbing
The world’s farmland is at risk. Demand for land has soared as investors look for places to grow food for export, crops for biofuels or simply buy up land for profit. The film gives an inside look into the world of investors in the international agro-business and shows the consequences for families kicked off the land. Land Grabbing shows how “colonialism 2.0” works.