Lucerne Festival 2009 - Abbado conducts Mahler Symphony No. 4&Rückert Lieder
The charismatic and inspiring Claudio Abbado and the magnificent mezzo-soprano Magdalena Kožená, with the Lucerne Festival Orchestra, hold the audience spellbound in this live recording from Lucerne Festival in Summer 2009. Mahler’s five Rückert-Lieder – in a profoundly moving and rapturously received performance – precede Mahler’s sublime and deeply personal Fourth Symphony. This extraordinary work is executed with power, passion and sensitivity, with Magdalena Kožená giving a transcendent rendition of the final movement.