Marie Curie: The Courage of Knowledge
Marie Curie depicts the blissful union between Marie and her husband Pierre, her partner in research and co-winner of that first Nobel. When Pierre dies in an accident, it's up to Marie to continue their work. But as a woman and a foreigner, she's met with doubly fierce resistance. And though she perseveres, she's nearly undone by revelations regarding her relationship with a married colleague.