Mariner of the Mountains
Filmmaker Karim Aïnouz decides to take a boat, cross the Mediterranean and embark on his first journey to Algeria. Accompanied by the memory of his mother, Iracema, and his camera, Aïnouz gives a detailed account of the journey to his father’s homeland, interweaving present, past, and future.