Mediterraneo: The Law of The Sea
Autumn 2015. Two lifeguards, Óscar (Eduard Fernández) and Gerard (Dani Rovira), travel to the island of Lesbos, Greece, moved by a photo of a drowned child in the Mediterranean. On arrival, they discover a harrowing reality: thousands risk their lives daily crossing the sea in flimsy boats, fleeing armed conflicts. However, no one is conducting rescue operations. Alongside Esther (Anna Castillo), Nico (Sergi López), and other team members, they strive to fulfill a mission, providing support to those in need. For all of them, this initial journey becomes an odyssey that will shape their lives.