Mission to Lars
Critically acclaimed, feature documentary MISSION TO LARS, produced and directed by William Spicer and James Moore, is the story of two siblings' (Kate and William Spicer) attempt to fulfill their brother Tom's dream of meeting rock God Lars Ulrich of Metallica, in a tale which is both funny and touching. Tom Spicer has Fragile X Syndrome, a form of autism, he has a dream to meet his hero and his siblings promise to make it happen, with hopes of good times and bonding on the road trip. But Tom's disabilities, a dysfunctional family, and heavy metal's labyrinthine backstage world thwart the mission at every turn. Then as they get closer to Lars, Tom the man starts to shine and a touch and inspirational finale ensues.