More Than a Game
Five talented young basketball players from Akron, Ohio star in this remarkable true-life coming of age story about friendship and loyalty in the face of great adversity. Coached by a charismatic but inexperienced player’s father, and led by future NBA superstar LeBron James, the “Fab Five's” improbable seven-year journey leads them from a decrepit inner-city gym to the doorstep of a national high school championship. Along the way, the close-knit team is repeatedly tested—both on and off the court—as James’ exploding worldwide celebrity threatens to destroy everything they’ve set out to achieve together. More Than a Game combines a series of unforgettable one-on-one interviews with rare news footage, never-before-seen home videos, and personal family photographs to bring this heart-wrenching and wholly American story to life.