Peaceable Kingdom: The Journey Home
Open your eyes. Trust your heart. Take the journey. Five farmers, a humane officer, an animal rescuer, and a cow named Snickers will make you laugh and cry, expand your consciousness, and challenge your ideas about animal farming. A riveting story of transformation and healing, this award-winning documentary explores the struggle of conscience experienced by several people from traditional farming backgrounds who are now questioning the basic assumptions of their inherited way of life. Acknowledging the sometimes amazing connections they have shared with animals under their care, the farmers reveal the social and economic pressures that led to their inner conflict. Interwoven with the farmers' stories is the dramatic animal rescue work of a newly-trained humane police officer whose sense of justice puts her at odds with the law she is charged to uphold. With strikingly honest interviews and rare footage demonstrating the emotional lives and intense family bonds of farm animals, this groundbreaking documentary shatters stereotypical notions of farmers, farm life, and perhaps most surprisingly, the animals themselves.