Peter Gabriel: Live In Athens 1987
In October of 1987, after many months on the road, it was in the elevated surroundings of the hillside open-air theatre at Lycabettus overlooking Athens, that the "So" tour came to a climactic close. The three nights were filmed in what was the first-ever Peter Gabriel concert to be committed to film. As a concert film, it was brilliantly shot and has now been equally brilliantly remastered, a crystal-clear record of Gabriel and band in their mid-80s pomp. The viewer is placed right in the heart of the action all the way, from the band's synchronized choreography on opening number "This Is The Picture", right through to the skin-pricking closer "Biko". In between, we're lost in music, spellbound by the spectacle, totally absorbed by the imperfection-free tightness of a band that's been on the road for so long.