In this installment of the popular "Pokémon" series, Ash (Sarah Natochenny) and his friends are on their way to the annual World Cup, where the magical creatures battle each other. Arriving in Crown City, the children find the city is being attacked by a trio of monsters under the direction of businessman Grings Kodai (Sean Schemmel), who is using the destruction as a cover for his true goal: finding time-traveling Pokémon Celebi. To save the city, the children must expose Kodai's intentions.