Queen Margot
She is beautiful. She is Catholic. She is the King’s sister. She is Marguerite de Valois. Her brothers call her Margot.He is Protestant. They say that he is rude, that he never shaves, that he smells of garlic and sweat. He is Henri de Navarre. They are forced to marry in a political move to reconcile France, ripped apart by the Wars of Religion.