Return Of The Seven
The small Mexican farming village which was saved from destruction by "The Magnificent Seven" is under siege once again! An insane rancher (Emilio Fernandez) sends 50 gunmen to round up the villagers to construct a church as a memorial to his slain son. A member of the original Seven (Julian Mateos), who had chosen to stay on as a member of the village, dispatches his wife to contact the former leader of the Seven (Yul Brynner). Brynner solicits a new band (recruited from prison and the local saloon) to ride to the rescue of the villagers. The fierce battle won, a member of the new Seven will stay behind to teach the villagers how to defend themselves if they are ever attacked again. With Robert Fuller, Warren Oates, Jordan Christopher and Claude Akins.