Secrets of the Tribe: Tribal Warfare in the Academic Jungle
This is the story of the unhealthy meeting of two cultures: an indigenous tribe, the Yanomami and the western anthropologists who came to the Amazon to study them. Over three decades the Yanomami Indians were transformed from the "last Stone Age tribe" so prized by those anthropologists to the most exhaustively documented and filmed tribe on earth.