Song of the Thin Man
At a charity gambling benefit aboard the S.S. Fortune, the tables are hot, the jazz is hotter and before you know it, a bandleader's body is growing cold. They're playing your song, Nick and Nora Charles! William Powell and Myrna Loy return as the married sleuths, rousting suspects out of bed for 4 AM interrogations while trying to fathom the bebop argot of '40s jazz jive. Speaking of their renowned screen chemistry, Loy once said: "It wasn't a conscious thing. If you heard us talking in a room, you'd hear the same thing. He'd tease me, and there was a sort of blending which seemed to please people." Decades later, people are still pleased. The melody of Song of the Thin Man and the entire beloved series lingers on.