Star Trek VI: The Undiscovered Country
After years of war, the Federation and the Klingon empire find themselves on the brink of a peace summit when a Klingon ship is nearly destroyed by an apparent attack from the Enterprise. Both worlds brace for what may be their deadliest encounter.