Stranger Than Paradise
Rootless Hungarian émigré Willie (John Lurie), his pal Eddie (Richard Edson), and visiting sixteen-year-old cousin Eva (Eszter Balint) always manage to make the least of any situation, whether aimlessly traversing the drab interiors and environs of New York City, Cleveland, or an anonymous Florida suburb. With its delicate humor and dramatic nonchalance, Jim Jarmusch’s one-of-a-kind minimalist masterpiece, Stranger Than Paradise, forever transformed the landscape of American independent cinema.