Surge of Power: Revenge of the Sequel
Surge is back in a superhero comedy with over 50 stars! Laugh at zany antics from Big City to Las Vegas, enjoy familiar celebrities, and learn how intolerance can make you evil! The movie's inspirational tagline, "Make a Difference Where You Can" is the moral of the story, but to get there, a lot of evil and skullduggery must be dealt with heroically and humorously! Surge's nemesis, the Metal Master, is out of jail trying to reconcile with his estranged parents (Exorcist's Linda Blair and Buck Rogers' Gil Gerard) and tempted to continue a life of crime by Augur (Doctor Who's Eric Roberts), arch enemy of Omen, the sage superhero from the first Surge of Power movie (played by Star Trek's Nichelle Nichols and Robert Picardo). Augur sends Metal Master to Las Vegas for mysterious crystals. In hot pursuit, Surge is joined by local college students, Wendy, Marvin and Todd who want to lend a hand. Needing more crime fighting help, Surge activates the artificial intelligence in his car, the Surgemobile (portrayed by comedian Bruce Vilanch and SuperFriends! Wonder Woman Shannon Farnon). Their hunt leads to Las Vegas headliner, Frank Marino, who sends Surge to battle Metal Master on Hoover Dam. Soon Augur emerges from the shadows back in Big City, causing Omen to step into the fray, which alerts The Council, a supervillain community bent on world domination. Amid the laughs, at the heart of the movie is a message about acceptance and tolerance, revealing how rejection and intolerance can affect people and their families in negative ways. Find out what happens next with cinema's first out gay superhero when an array of legendary heroes and villains clash in this light-hearted, all-ages, star-studded comedy!