Sye Raa Narasimha Reddy
This film is about the first revolt of any kind (1847) against the British Raj in India anchored by Uyyalawada Narasimha Reddy aka Lion of Renadu (A region in Rayalaseema- Andhra Pradesh), nickname with which he was fondly called by his followers.