The Artist
Hollywood, 1927. George Valentin is a superstar of the silent movie. The arrival of spoken films threatens to put an end to his career and resign him to obscurity. At the same time, Peppy Miller, a young extra, transforms herself into the cinematic icon du jour and it looks like for her career, the sky is the limit. “The Artist” is the story of how their two destinies entwine. Acclaimed by critics from all four corners of the globe, “The Artist” is one of the most fascinating and breathtaking films of recent years. It explores the spirit of the 1920’s, blind romance and silent black-and-white films. “The Artist” was the most decorated film of 2012, with more award nominations and triumphs than any other film.