The Cider House Rules
Honored with two Academy Awards - Best Supporting Actor, Michael Caine, and Best Adapted Screenplay, John Irving - "The Cider House Rules" tells a compelling and heartwarming story about how far a young man must travel to find the place where he truly belongs. Homer Wells (Tobey Maguire - Pleasantville, The Ice Storm) has lived nearly his entire life within the walls of St. Cloud's Orphanage in rural Maine. Though groomed by his proprietor, Dr. Larch (Caine), to be his successor, Homer nonetheless feels the need to strike out on his own and experience the world outside. While working at an apple orchard, Homer falls for the beautiful Candy (Charlize Theron - Reindeer Games, The Devil's Advocate), and learns some powerfully indelible lessons about life, love, and home. Based on John Irving's best-selling American classic and featuring a sensational all-star cast including Delroy Lindo and newcomer Erykah Badu, this entertaining motion picture earned raves from critics and moviegoers everywhere.