The Diary of a Teenage Girl
In 1976 San Francisco, Minnie Goetze (Bel Powley) is growing up at the crossroads of the fading hippie movement and the dawn of punk rock. Like most teenage girls, Minnie is longing for love, acceptance and a sense of purpose in the world. Minnie begins a complex love affair with her mother's (Kristen Wiig) boyfriend, "the handsomest man in the world," Monroe Rutherford (Alexander Skarsgård). What follows is a sharp, funny and provocative account of one girl's sexual and artistic awakening, without judgment. Based on the critically acclaimed graphic novel by Phoebe Gloeckner.