The Ides of March
During the frantic days before a heavily contested presidential primary, up and coming campaign press secretary Stephen Meyers (Ryan Gosling) battles for Governor Mike Morris (George Clooney) in the race to win the Democratic presidential nomination. When the opposing candidate’s campaign manager (Paul Giamatti) offers Stephen a job on his staff, Stephen neglects to inform his campaign manager (Philip Seymour Hoffman). As his silence is revealed, Stephen uncovers a dirty personal secret that could sink Morris' political career. Written and directed by Academy Award winner George Clooney and also starring Marisaa Tomei, Jeffrey Wright and Evan Rachel Wood, The Ides of March is sharp, quick witted and an intense tale of sex, ambition, betrayal and revenge.