The Man Who Shot Liberty Valance
"This is the West, sir. When the legend becomes fact, print the legend." Behind the camera? John Ford, a director whose name is synonymous with "Westerns." Gathered in front of it? An ideal cast: James Stewart, John Wayne, Vera Miles and Lee Marvin. The Man Who Shot Liberty Valance rides into town as a classic entry in the Paramount Centennial Collection. Director Ford brings us to the lawless frontier village of Shinbone, a town plagued by a larger-than-life nemesis, Liberty Valance (Marvin). Stewart plays the bungling but charming big-city lawyer determined to rid Shinbone of Valance, and he finds that he has an unlikely ally--in the form of a rugged, local rancher (Wayne). The two men also share the same love interest (Miles). But when the final showdown becomes inevitable, one of the two will attempt to get the gunman, but the other one will wind up getting the gal.