The Mummy
When three English archaeologists find the tomb of an Egyptian high priestess -- buried nearly four thousand years before -- they discover a guard who had been buried alive with her. Rising in anger, the Mummy sets out to destroy the despoilers of the tomb of the sacred princess in this cult horror film. Starring two horror legends -- Peter Cushing ("Star Wars") and Christopher Lee.