The Prince's Voyage
An old prince runs aground on an unknown shore. Wounded and lost, he is found by young Tom and taken in by his parents, two researchers forced into exile... The prince, guided by Tom, discovers with enthusiasm and fascination a society that is frozen and sclerotic.