The Prisoner of Shark Island
A few short hours after President Lincoln has been assassinated, Dr. Samuel Mudd gives medical treatment to a wounded man who shows up at his door. Mudd has no idea that the president is dead and that he is treating his murderer, John Wilkes Booth. . Dr. Mudd is arrested for complicity and sentenced to life imprisonment, to be served in the infamous pestilence-ridden Dry Tortugas.