The Purple Rose of Cairo
Mia Farrow plays a lonely Depression-era waitress trapped in an unhappy marriage. She escapes her drab life by going to the movies over and over again. Suddenly, one day, her movie heartthrob steps off the screen and into her life -- literally! A bittersweet cinema fantasy.