The Way Home
Little Sang-woo (Yoo Seung-ho) doesn't want to leave Seoul, South Korea, to live with his mute grandmother (Kim Eul-boon) in the countryside, but his mother (Dong Hyo-heui) compels him, as she needs to look for a new job. Fractious and ill-mannered, Sang-woo variously ignores and taunts his grandmother with insulting epithets. When she won't buy batteries for his toy, he even steals from her. But over time, and in the face of her unquestioning love, he comes to admire and respect her.