The Wilby Conspiracy
Oscar winners Sidney Poitier and Michael Caine ignite the screen as two very different men suddenly bound together and running for their lives in this chase thriller set in South Africa's powder keg of racial strife. When anti-apartheid activist Shack Twala (Poitier) is freed from prison, he quickly runs into trouble with the police. British engineer Keogh (Caine) helps Twala elude a sadistic government official (Nicol Williamson), but as both men, now fugitives, race 900 miles to cross the border to safety, they are drawn into a conspiracy much bigger and deadlier than they realize.