Walton: Viola Concerto and Brahms: Symphony No. 4
Robin Ticciati conducts the London Symphony Orchestra in a performance of Brahms's Symphony No. 4 and Antoine Tamestit continues his Artist Portrait with Walton’s Viola Concerto – music born of youth and age, but united by passion. When the young William Walton premiered his Viola Concerto in 1927, it caused a Europe-wide sensation: a composer in his twenties, taking a neglected instrument and ...