Way of Life - Teton Gravity Research
For some, skiing is not just part of life—it’s a way of life. The search for snow shapes not only how they approach the mountains, but also how they approach the world. Whether skiers spend their days dropping first descents in Alaska, lapping the local mountain, or training for the Olympics, they’re part of a community built around a shared passion. The bonds that form from this community transcend continents and cultures, transforming strangers into friends. Way of Life takes you on a journey to the mountains and inside the minds of today’s top athletes. This film explores the origins of skiing in Austria, the search for original lines in Alaska, and the U.S. Freeskiing Team’s quest for Olympic gold. The adventure also leads athletes to the rugged terrain of Jackson Hole and the backcountry of British Columbia as they form a brotherhood that needs no language.