When the Game Stands Tall
WHEN THE GAME STANDS TALL is based on the true story of Coach Bob Ladouceur (Jim Caviezel), the head coach of the De La Salle Spartans, the high school football team with the longest-running winning streak (151 games) in the history of the sport. Instead of following the team's winning years, the movie chronicles Coach Lad's tumultuous season guiding the troubled team that ultimately broke the streak. Once the team loses, they also lose their way, while at the same time dealing with a tragedy that strikes one of their most promising recent alums. And at home, Coach Lad must consider the personal cost of committing so much to a team, possibly at the expense of his wife (Laura Dern) and growing kids.