Wine Masters: Priorat Garnacha & Cariñena
The spectacular Priorat area once produced Spain's finest wines. But with Phylloxera and (civil) wars approaching, the vineyards were abandoned. This changed when the young hippie and pioneer Álvaro Palacios decided not to work in his family winery, but to start a winery on the steep hills of Priorat with one goal: to make fine wines from a single variety, as is done at Bordeaux’s famous Château Pétrus, where he was partially trained.