Wolfgang
Wolfgang Puck is one of the most celebrated chefs in history. But before he became a household name, he was cooking as a child at his mother’s side in Austria. Wolfgang overcame a difficult childhood and soon envisioned a life for himself beyond the Austrian countryside. At the age of 14, Wolfgang started his formal culinary training in Paris, and made his mark in the kitchens of some of France’s most famous restaurants. In 1975, Wolfgang came to Los Angeles — at the time a culinary desert known for hamburgers and old-fashioned, stodgy dining. Combining his French training with his adventurous spirit, Wolfgang created a new style of food and dining in LA. Wolfgang’s restaurant, the world-famous Spago, became a destination for the rich and famous, with Wolfgang as the star attraction. Under his inventive style and new recipes, California cuisine rose to national attention. Wolfgang Puck is now credited as the first “celebrity chef,” and has opened dozens of restaurants throughout the United States. He’s expanded our understanding of fine dining, and brought California cuisine to the world. This is his story. Warning: Some flashing-lights scenes in this film may affect photosensitive viewers.