America's Forests With Chuck Leavell
Chuck Leavell explores Wisconsin on a motorcycle; touring the Northwoods; the ancient ways of the Menominee Tribe; axe-throwing; Native American musician Wade Fernandez.
The Urban Wood movement turns trees into heirloom furniture; behind-the-scenes at the Forest Products Laboratory; the legacy of forester Aldo Leopold; Log A Load for Kids.
California residents who have survived wildfires; planting redwoods; turning wood chips into electricity at a biomass plant; a jam session and behind-the-scenes tour at the Fender instrument factory.