Black in Latin America
Harvard scholar Henry Louis Gates Jr. explores how Africa and Europe came together to create the rich culture of Latin America and the Caribbean. The six nations featured in this four-part series are Haiti, the Dominican Republic, Cuba, Brazil, Mexico and Peru. During his journey through the area, Gates discovers vivid stories and people marked by African roots.