Buried: Knights Templar and the Holy Grail
Two former soldiers, Mikey Kay and Garth Baldwin launch a revolutionary investigation using military tactics and tech to solve a 700-year-old mystery¿.what happened to the Knights Templar? Were they completely destroyed in 1307 as history alleges? Or did they pull off the greatest escape in history and take the Grail with him?
The investigation into the Knights Templar and whether the order continued on in secret well beyond their official end in 1307 takes the team to the ancient city of Acre, where one of the largest tunnel complexes in the world was built centuries ago.
Armed with insight into two centuries of Templar survival strategies and battle tactics, the team turns their attention to the Templars moment of reckoning: the fall of the order in 1307.
Seven years after the alleged end of the Templars, signs the knights were rising again appear in Portugal. The team investigates a shadowy plan to restart the Templars under a new alias and investigates their tactics as these "Templars 2.0" quietly consolidate power and lay plans to expand around the world.