Civil War
The English Civil War tore apart that country in the 17th century and toppled the monarchy-only for the crown to be restored a decade later. In this fascinating docuseries, historian Dr. Tristram Hunt explores the religious and political unrest that reverberated throughout England, Scotland, and Ireland, part of a wider struggle for supremacy between Catholics and Protestants in Europe.