El Hipnotizador
The Yellow Ribbon
Series Premiere. One of the new guests at Hotel Las Violetas is Arenas, a hypnotist appearing in a show at Teatro Rex.
The Collector of Days
The mystery of a lost day in the life of travelling salesman Antunes Calambo intrigues Arenas, and leads him to an enigmatic fortune-teller.
Arenas arrives at "The Ivory Door," where some of his deepest darkest dreams are revealed. At the theater, Marenko tries to kill Margarida.
Arenas is faced with Castor's magic mirror, in which he sees Livia being attacked by a snake. Later, he receives some bad news.
Arenas is arrested, but the police give him a chance to get off if he helps them find out where a bank robber hid the proceeds of a heist.