Hard Sun
While investigating what appears to be the routine death of a computer hacker in London, partners and enemies, Charlie Hicks and Elaine Renko, inadvertently stumble upon proof that the world is facing certain destruction – in only five years.
Elaine Renko, androgynous and alone, makes her way through the dark, threatening streets of London... only to be attacked in her own home by a young man who stabs her repeatedly, leaving her for dead before torching the house.
The brutal and bloody murder of a night-jogger has dire personal implications for Renko and Daniel. Only Hicks and Renko understand the significance of the man's death, but are unable to honest about what has happened.