Hip Hop: The Songs That Shook America
Jesus Walks: 2004
JESUS WALKS by Kanye West: In an era of excess, a Christian rap song challenges the church and changes its own ideals about religion and rap music.
ALRIGHT by Kendrick Lamar: Making protest music in the era of Black Lives Matter, Alright becomes the unsaid anthem for hope.
ROCK BOX by Run-DMC: How one song tore down the barriers between rock & hip hop, race and class on American radio and television.
ELEVATORS by OutKast: Hip hop's southern voice breaks through with an unsuspecting song that redefines rap's cultural and geographic boundaries.
THE BRIDGE by Marley Marl and MC Shan: A song designed to foster community pride, ignites hip hop's most epic rap battle.
LADIES FIRST by Queen Latifah: At the height of hip hop's misogynistic themes, the culture bows down to their queens of rap.