The 25 years between the onset of the French Revolution in 1789 and the Bourbon Restoration after Napoleon in 1814 is an astonishing period in world history. Learn the full story of this era that shook the foundations of the old world and marked a permanent shift for politics, religion, and society - not just for France, but for all of Europe.