Lucky Hank
William Henry "Hank" Devereaux, Jr., the unlikely English department chairman at the badly underfunded Railton College in the Pennsylvania rust belt, is coping with a midlife crisis. Just as Hank's life begins to unravel, his wife, Lily, also begins to question the path she is on as the vice principal of the local high school, and the choices she has made. Told in the first person by Hank, the series is adapted from Pulitzer Prize-winning author Richard Russo's novel "Straight Man," which was inspired by his own experiences teaching at colleges.
Hank rants against Railton College, calling it “Mediocrity's Capitol,” and the administration is pressured to fire him; Hank and Lily contemplate a future outside of Railton.
Hank spirals when a storage pod full of his father's belongings is dropped in his front yard. The professors spiral when rumors of budget cuts threaten their tenured jobs.
Amid firing rumors, the professors look to the union to protect their jobs, while Hank tries a different approach; Lily interviews for a job at a prestigious New York prep school.
Hank and Tony travel to an academic conference, where their differing philosophies on work and life cause friction; Lily mediates trouble in Julie and Russell's marriage.