This series takes you from the great Classical and Hellenistic eras through Greece’s dramatic modern history. You’ll discover Greek culture in examples such as: Athenian democracy; Greek religious beliefs; Greek drama, epic poetry, and philosophy; and Greek sculpture, vase painting, and architecture.