United States of Al
Marine veteran Riley, home at last after serving in Afghanistan, is happily reunited with his friend Awalmir, aka Al, the interpreter with his unit, after getting him a visa.
Al uses his skills as a translator to try and repair the tense relationship between Riley and his estranged wife, Vanessa. Also, Lizzie is heartbroken when she is at a party and loses her late fiancé’s dogtags.
Al becomes flustered when he goes to the DMV to take his driver’s license test and the female instructor is wearing shorts – something he’s unaccustomed to seeing.
Exasperated by Riley’s parenting style with Hazel, Al attempts to teach her to be more deferential to her elders. Meanwhile, Riley contemplates taking over the family business from his father.
Riley, Art and Vanessa attempt to help Al feel better when he becomes homesick for his family and traditions.
When Art asks Riley and Al to make speeches at a fundraiser for interpreters that are waiting for visas, Riley has a hard time accepting the attention. Riley also comes face-to-face with Vanessa’s boyfriend.