Wistoria: Wand and Sword
Like a Lone Sword
Driven by a childhood promise, Will Serfort is determined to rise to the top of Magical Academy Rigarden and become one of the greatest mages the world has ever seen. There's just one problem... Will can't use magic.
Lady Elfaria issues an order to the academy—gather Frost Walker ice cores. Will quickly heads into the dungeon, but it's already full of others trying to fulfill the order. As he looks for a less crowded area, he spots a fellow student under attack!
The whole academy is buzzing about the upcoming festival, but Will hasn't entered any of the events due to his lack of magic. Instead, he focuses on his studies and earning money for tuition. Then, a top student from his year shows up where he works.
With Colette's help, Will enters the Grand Magic Festival. The crowd goes wild watching him advance with Colette's magic and his own astounding physical strength. But for the third member of their team, it's a reminder of a painful humiliation.
Sion suddenly attacks Will in the middle of their event at the Grand Magic Festival. Sion's emotions fuel his magic as Will struggles to understand Sion's actions. Meanwhile, Julius draws ever closer to the stadium and winning the event.