Yumi's Cells 2
Day in and day out, the cells which make up a human’s body work constantly to keep that body functioning in top top shape. Working 24/7, these tireless cells are what allow us to function in our everyday lives, but even when they give it their all, they can sometimes find themselves in a precarious situation. With her love cells in a comatose state, Kim Yu Mi’s (Kim Go Eun) was a prime example of what happens to a human when her cells suffer a grave injury. After suffering a painful breakup, Yu Mi’s love cells had shut down completely, but a chance meeting with the emotionally stunted game designer, Goo Woong (Ahn Bo Hyun), changed all of that. Waking up a number of each other’s cells, Yu Mi and Goo Woong found themselves drawing closer, but even with the revival of their long-dormant love cells, their relationship wasn’t destined to last. Now a much wiser and more mature individual, Yu Mi finds herself willing to take on a set of challenges after an unexpected source of inspiration ignites her internal fire. Inspired by her co-worker, Bobby Yoo (Jinyoung), Yu Mi and her hard-working cells set out to make all of her dreams come true. Will taking on the challenges which lie ahead bring Yu Mi fulfillment she craves in both life and love? The much-anticipated sequel to the wildly popular 2021 drama, “Yumi’s Cells”, which was adapted from the webtoon “Yumi’s Cells” by Lee Dong Geon, “Yumi’s Cells 2” is a 2022 South Korean romantic comedy drama directed by Lee Sang Yeob.