Loteria del crimen
The Shaman
A young couple finds, by chance, the cadaver of a man with broken fingers. The body was inside a wall for about eight years, and the Criminal Investigation Unit decides to investigate. Detectives Vargas and Barraza find irregularities in the building company Group Builtrón and Associates, that belongs to the father of the man that found the body. They begin the interrogations and one of the construction workers says to detectives that every time they build the foundations a person goes missing. According to the autopsy performed on the body in the wall, the victim was brutally murdered. The group of detectives find other body and, with that, can connect the building company to the suspicious disappearances.
When an actress is killed in a theater in suspicious circumstances, the Criminal Investigation Unit decides to investigate the case and finds out that Alessandra, the victim, was the last member of the family Causabón. Alessandra belonged to a rich family with deeply rooted customs. The detectives discover that she had a son but was forced by her father to give him up for adoption, to keep "appearances". Alessandra finds a way to meet and recover her son, but, when she is settling the last details to bring him to her city, she is killed.
The victim, a young woman called Marijó, saw something supernatural that made her fall from the roof. The first ones to arrive at the crime scene were a neighbor and Bernardo, a photographer, friend of Marijó. The victim seems to have had a struggle with someone, and in the roof was found a piece of fabric with traces of chloroform. The investigation gets complicated when they find that Marijó had an argument with her sister Fernanda, that becomes the main suspect of the crime.
The Criminal Investigation Unit investigates a double homicide when a young man declares himself guilty of killing his mother and his grandmother. The detectives go to the university to find more information about Elías and his "girlfriend" Alicia, and their colleagues say that Elías case is not unusual, since other boyfriends of Alicia have done similar things.
The Criminal Investigation Unit goes to examine a case and finds an altar full of containers with mutilated body parts, all belonging to young women. The detectives put a plan in action, but they don't know that there's not only one, but two criminals that lure and deceive the victims.